Kiinteistönvälitys

Haluamme palvella teitä kokonaisvaltaisesti, parhaalla mahdollisella tavalla. Tällä sivulla voitte lukea kokonaisuudesta, miten meidän kiinteistönvälityspalvelumme toimii.

  1. Kohteeseen tutustuminen
    Tulemme aina paikan päälle tutustumaan kohteeseen, koska luotettavan ja realistisen hinta-arvion antaminen on mahdotonta ilman katselmusta.
  2. Markkinatilanne, hintatilastot
    Kartoitamme tarkasti alueen hintatason sekä myytyjen asuntojen kauppahintatilastojen, että alueella parhaillaan myynnissä olevien kohteiden perusteella. Markkinatilanteesta kertovat myös yleinen taloustilanne ja suhdanteet, joten mm. myyntiaikatilastot ovat myös oleellisessa osassa kohteen kysyntää arvioitaessa. Varmuutta arvioon tuo myös vuosien kokemus välitysalalta sekä vahva paikallistuntemus.
  3. Toimeksiannon tekeminen
    Teemme toimeksiannon aina hyvän välitystavan edellyttämällä tavalla, kirjallisesti, huolellisesti ja siten, että osapuolet ymmärtävät kaikki lakikoukerot. Toimeksiannon keston voit valita 1-4 kuukauden väliltä.
  4. Asiakirjojen hankkiminen
    Hankimme kaikki myynnin edellyttämät asiakirjat ja huolehdimme niiden oikeellisuudesta yhdessä mm. isännöitsijän kanssa.
  5. Myyntitoimenpiteet
    Vahvuutemme on pienen, paikallisen yrityksen nopeus, joten saamme kohteen myyntiin pikaisesti, ilman valtakunnallisia koneistoja.

    Aloitamme käymällä läpi valmiit asiakarekisterimme ja jakamalla kohteen tiedot vip-asiakkaillemme: Facebook-tykkääjille. Kohde on nähtävillä internetissä näissä portaaleissa:
    www.etuovi.com, www.oikotie.fi. Lisäksi käytäme aktiivisesti instagramia. Meidän löytää sieltä käyttäjänimellä @asuntomesta.

    Mainostamme alueen paikallisissa sanomalehdissä vaihtelevasti, pääpainona Etelä-Saimaa.

    Ikkunamainontaa tarjoamme kahdessa kohteessa:
    - oma näyteikkunamme Pormestarinkadulla
    - Sataman Loiste Lappeenrannan satamassa, Hiekkalinnan kupeessa
  6. Esittelyt - kotisi parhaat puolet
    Esittelytilanteessa kodin pitää antaa parastaan. Halutettasi annamme pieniä vinkkejä, miten saat esiin kotisi parhaat puolet ja näytät katsojalle kotisi "punaisen maton" paikan.
  7. Yhteydenpito asiakkaaseen
    Voit asiakkaanamme olla varma siitä, että pidämme sinut ajantasalla asuntosi myynnistä. Sitoudumme antamaan näyttöpalautteen 24h sisällä esittelystä ja raportoimme myynnin edistymisestä sovitusti.
  8. Toimeksiannon suorittaminen
    Haluamme hoitaa työmme mahdollisimman hyvin, koska haluamme menestyä. Me menestymme vain, jos sinä menestyt asuntokaupoissasi ja siksi teeme työmme huolella.
  9. Kaupan järjestelyt
    Laadimme kauppakirjat ja muut asiaankuuluvat asiakirjat, tarvittavat aikavaraukset ja yhteydenpidon pankkien kanssa. Huolehdimme siitä, että saatte tutustua kauppakirjaluonnokseen jo ennalta ja esittää mieltä askarruttavat kysymykset hyvissä ajoin.
  10. Asiakaspalaute
    Asiakaspalaute on meille ensiarvoisen tärkeä ja arvokas asia, koska sen perusteella voimme kehittää työtämme. Asiakkaanamme saatte kaupanteon jälkeen sähköpostiinne pyynnön asiakaspalautteesta, johon voitte vastata nimellä tai nimettömänä, pitkästi tai lyhyesti. Suhtaudumme kaikkiin palautteisiin nöyrästi ja käymme ne läpi huolella. Siten voimme kehittyä työssämme.
  11. Kokonaisvaltainen kodinvaihto
    Haluamme palvella teitä kokonaisvaltaisesti ja siksi olemme verkostoituneet paikallisten yritysten kanssa. Kauttamme löydät apua mm. siivoukseen, sisustamiseen, remontointiin, kuntotarkastuksiin, muuttoon, rahoitusasioihin, vakuutuksiin ja vaikkapa vapaa-ajan viettoon.
  12. Joustavuus
    Haluamme toimia mahdollisimman joustavasti, joten otathan rohkeasti yhteyttä ja esität toiveesi kohteesi myynnistä. Teemme aina juuri teidän tilanteeseenne sopivan markkinointisuunnitelman sekä räätälöimme välityspalkkiotarjouksen henkilökohtaisesti.



* * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Erimielisyyksien ratkaiseminen.
Jos välitysliikkeen ja kuluttajan välistä erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn, kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).